Los personeelstekort op met andere manier van werven

Werkzoekende pedagogisch medewerkers hebben de banen, zeker in de Randstad, voor het uitkiezen. Het resultaat is dat organisaties soms maanden moeten werven voor ze de juiste kandidaat hebben gevonden. Áls ze die al vinden. Daisy Kuipers van Het Aktie Atelier vindt dat het werven in de kinderopvang beter aan kan sluiten op de behoeften en belevingswereld van een pm’er. Dat vraagt een andere manier van werven.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Foto: iStock
Premium

‘Een goede werving van nieuwe

Premium

Wil je dit artikel lezen?

Neem Kinderopvangtotaal.nl een maand gratis op proef. Na een maand stopt het abonnement automatisch.


  • Onbeperkt alle premium artikelen lezen
  • Online de artikelen uit het magazine lezen

Al abonnee? Log dan in

1 REACTIE

  1. Ik overweeg een baan in een kinderdagverblijf i.p.v. thuiswerken in mijn eigen kinderopvang, alleen de eisen staan mij tegen: 5 dagen per week beschikbaar zijn voor slechts 6 uur werk in de week.
    Of 4 dagen per week aangenomen worden en elke dag in een ander KDV gezet worden. En dat met de “pakkende tekst”: Flexibel en afwisselend werk, elke dag een andere groep.
    Dit is niet goed voor de PM-er en zeker niet voor de kinderen! Zij kunnen geen band met elkaar opbouwen en dat vind ik geen goede basis. Dus blijf ik mijn eigen kinderopvang runnen: een vaste groep kinderen die elkaar en de PM-er kennen!

    Misschien kunnen kinderdagverblijven wel PM-ers vinden wanneer ze een vaste aanstelling en werkplek krijgen: weten waar, wanneer en met wie je werkt! En dat geldt in de eerste plaats ook voor de kinderen die opgevangen worden.
    Een baan als PM-er voor 4 dagen in de week op een vaste locatie/groep trekt wel…

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.