Los personeelstekort op met andere manier van werven

Werkzoekende pedagogisch medewerkers hebben de banen, zeker in de Randstad, voor het uitkiezen. Het resultaat is dat organisaties soms maanden moeten werven voor ze de juiste kandidaat hebben gevonden. Áls ze die al vinden. Daisy Kuipers van Het Aktie Atelier vindt dat het werven in de kinderopvang beter aan kan sluiten op de behoeften en belevingswereld van een pm’er. Dat vraagt een andere manier van werven.
Foto: iStock

‘Een goede werving van nieuwe collega’s kan echt het verschil maken’, zegt Kuipers. Zij begeleidt met haar bureau kinderorganisaties bij hun marketing en communicatie in de breedste zin van het woord. Op een ludieke wijze werven is daar een onderdeel van en zij boekt daarmee resultaat. ‘Organisaties die hun vacature al maanden onbeantwoord zagen, konden nu kiezen uit meerdere kandidaten. Ik hoef niemand uit te leggen hoe fijn dat is in deze tijd van krapte op de arbeidsmarkt.’

Facebook of LinkedIn

Terwijl de kinderopvang professionaliseert en investeert in kwaliteit, gebeurt het werven nog steeds op dezelfde manier als tien, vijftien

1
3844

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.