De branche kinderopvang besteedt volop aandacht aan pedagogische kwaliteit. Dat blijkt uit de tussenmeting van maart 2011 naar de resultaten en effecten van de activiteiten van BKK. Deze tussenmeting is uitgevoerd door Bureau Bartels. De resultaten:
* Meer dan 45% van de kinderopvangorganisaties gebruikt het Pedagogisch kader kindercentra 0-4 jaar voor het vergroten van kennis en vaardigheden van de medewerkers.
* 15% van de managers bso gebruikt het Pedagogisch kader kindercentra 4-13 jaar al voordat het in boekvorm verschijnt (boek is verschenen in april jl.).
* De helft van de ROC’s gebruikt het kader voor de inrichting van het curriculum.
* Circa 40% van alle medewerkers in de branche hebben met BKK-opleidingsbudget een opleiding of training gevolgd.
* 41 % van de kinderopvangorganisaties heeft opleidingsplannen uitgevoerd met budget uit tranche 1 en/of 2.
* Het aantal EVC-procedures dat met geld van BKK is uitgevoerd, is sinds de nulmeting (eind 2009) verdrievoudigd.
* Er is een landelijk dekkend netwerk gerealiseerd van structurele samenwerkingsverbanden tussen beroepsonderwijs en werkveld.
* Tweederde van de kinderopvangorganisaties geeft aan met belangstelling uit te kijken naar de mogelijkheden voor Talentontwikkeling (van start gegaan op 1 september jl.)
Een samenvatting van het rapport (en ook het gehele rapport) zijn te downloaden vanaf de site van BKK.