Klachtenloket verstuurt duizenden informatiepakketten

De afgelopen maand hebben, als het goed is, alle kinderopvangorganisaties, gastouderbureaus en peuterspeelzalen een informatiepakket ontvangen over het Klachtenloket Kinderopvang. Het Klachtenloket wil meer naamsbekendheid in de branche en bij ouders opbouwen.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
01 Klachtenloket Kinderopvang.jpg
Klachtenloket Kinderopvang had gerekend op zeker honderd meldingen per maand

Sinds 1 januari 2016 zijn alle peuterspeelzalen, kinderopvangorganisaties en gastouderbureaus verplicht om zich aan te sluiten bij de Geschillencommissie. In het geval van een conflict tussen houder en ouders, kan de commissie een bindende uitspraak doen. Bijvoorbeeld over een contract of een opzegtermijn.

Advies en mediation

Voordat het geschil ingediend wordt bij de Geschillencommissie, kunnen houder en ouders ook informatie opvragen bij het Klachtenloket Kinderopvang. Bij dit loket kunnen de medewerkers een advies geven bij een geschil, maar ook bemiddelen en/of mediation inzetten. Ouders en kinderopvangondernemers weten het Klachtenloket nog niet echt te vinden. Het bureau had gerekend op zeker honderd meldingen per maand, maar daar komen ze nu nog niet aan. Niet alleen kinderopvangondernemers, ook ouders mogen zich vaker met hun klachten of vragen bij het loket melden.

In mei vroeg het Klachtenloket met name om meer input vanuit ondernemers. Toen wisten ouders het loket wel te vinden, maar kinderopvangeigenaren niet. Lees meer

Posters voor ouders

Om de naamsbekendheid te vergroten, verstuurde het Klachtenloket de afgelopen maand naar alle kinderopvangorganisaties, peuterspeelzalen en gastouderbureaus een informatiepakket. Dit bestaat uit posters en flyers die houders kunnen gebruiken om ouders op het bestaan van het Klachtenloket te attenderen. Organisaties die niets hebben ontvangen of extra materiaal willen ontvangen, kunnen mailen naar info@klachtenloket-kinderopvang.nl of bellen naar: 0900-1877.

Banner op de website

Het is ook mogelijk om een banner van het Klachtenloket op de eigen website te plaatsen. Deze banner is hier in verschillende formaten te downloaden. Hier zijn ook voorbeeldteksten te vinden over externe klachtmogelijkheden die organisaties zo kunnen overnemen op hun website.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.