Ondernemers weten klachtenloket nog niet te vinden

Het Klachtenloket Kinderopvang wordt vooral gevonden door ouders en oudercommissies en minder door kinderopvangorganisaties. Het Klachtenloket roept kinderopvangondernemers op om bij geschillen contact op te nemen.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Geschillencommissie Kinderopvang.jpg
Het uitsprakenregister kan nuttige informatie bieden over de wijze waarop een klacht kan worden opgelost.

Dit meldt de Nationale Onderwijsgids. Sinds 1 januari 2016 bestaat het Klachtenloket voor de kinderopvang. Ouders en oudercommissies weten het loket wel te vinden. Een veelvoorkomende aanleiding is dat zij per direct van een contract met een kinderopvangorganisatie af willen.  Verder komen er regelmatig vragen over betalingen door het gastouderbureau aan de gastouder en verkeerde facturaties. Of ouders willen weten of zij na echtscheiding recht op informatie over hun kind hebben vanuit de opvang.

Vanaf 1 januari 2016 moeten kinderopvangorganisaties verplicht aangesloten zijn bij de Geschillencommissie Kinderopvang. Hoe werkt het precies? Lees meer

Geschillencommissie

Ondernemers mogen zich ook melden bij het Klachtenloket. Bijvoorbeeld wanneer zij een klacht hebben gekregen van een ouder en na willen gaan of hier al een uitspraak over is gedaan door de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen. Het uitsprakenregister kan nuttige informatie bieden over de wijze waarop een klacht kan worden opgelost.

Mediation

Het Klachtenloket kan bij een klacht ook bemiddeling en mediation voor een kinderopvangondernemer en een klager verzorgen. Op die manier kan er in onderling overleg worden gezocht naar een oplossing. Interesse in dit laatste aanbod? Neem dan contact op met het Klachtenloket.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.