Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Campagne ‘Kinderopvang dankzij jou’ bereikte 5 miljoen mensen in 2021

Frida Noordzij
De wervingscampagne ‘Kinderopvang dankzij jou’ heeft een succesvol jaar achter de rug. In 2021 werden online ruim vijf miljoen mensen bereikt. Bijna 150.000 mensen bezochten de website en het kerstlied ‘Dankzij jou’ kreeg meer dan 450.000 views.
campagne-kinderopvang-dankzij-jou-bereikte-5-miljoen-mensen-in-2021

De campagne is een initiatief van Kinderopvang werkt! van branchepartijen BK, BMK, FNV en CNV. Zij spreken van een ‘rijk campagnejaar’. Niet alleen heeft de campagne miljoenen mensen bereikt, ook werd deze genomineerd voor de internationale Effie Awards en won de communicatieprijs De Bonk. De ‘beroepstrots’ kreeg een flinke boost toen het kerstlied ‘Dankzij jou’ een hit bleek met meer dan 450.000 weergaven.

20 organisaties in koplopersgroep

In 2021 startte ook de koplopersgroep met twintig kinderopvangorganisaties die actief betrokken zijn bij (het uitdragen) van de campagne. ‘Op dit moment zijn wij druk bezig met het opzetten van een ambassadeursactie om de werving nog een flinke boost te geven’, meldt de organisatie.

Interesse voor werken in de kinderopvang

Op de website is van alles te lezen en te ontdekken. Een paar cijfers: de test die laat zien of kinderopvang bij je past is in 2021 bijna 26.000 keer gedaan. De webpagina met opleidingen is ruim 10.000 keer bezocht en bijna 13.000 mensen bezochten de pagina ‘werken en leren’. Volgens de organisatoren kan er met recht gezegd worden dat deze ‘overweldigende cijfers’ laten zien dat er interesse is voor werken in de kinderopvang.

Over de campagne

De campagne ‘Kinderopvang dankzij jou’ bestaat nu twee jaar en startte in januari 2020 om nieuwe medewerkers te werven en de huidige pedagogisch medewerkers te behouden. Daarnaast willen de initiatiefnemers van de campagne het waardevolle werk in de kinderopvang zichtbaar maken. Dat doen zij onder andere met gerichte campagnes bijvoorbeeld voor de buitenschoolse opvang en grote steden, maar ook door het delen van verhalen van medewerkers in de kinderopvang.

Bron: Kinderopvang-werkt.nl

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.