-ADVERTORIAL-
Bij een onderneming die in z’n eigen virtuele omgeving werkt, spreek je van een private cloud. Erik Duit, mededirecteur van KidsVision ziet bij zijn klanten dat de cloud kinderopvangorganisaties ontzorgt. ‘Zowel de hardware als de software is aan ons uitbesteed. Wij zorgen dat alle programma’s up-to-date blijven, denk ook aan het Office-pakket met Word en Excel.’
Duurzaam
Werken met de cloud is duurzaam werken omdat het je veel papier bespaart. Ouders kunnen eenvoudig worden bediend met online services zoals apps op hun laptop, tablet en smartphone. Volgens Duit zien steeds meer ondernemers de plussen van werken in de cloud. ‘Het is niet alleen makkelijk, het is ook stukken voordeliger. Je hoeft geen duizenden euro’s te investeren in soft- en hardware want je betaalt licentiekosten op basis van het aantal actieve gebruikers.
Populariteit groeit
Dat betekent bijvoorbeeld dat als er in de zomer minder medewerkers actief zijn, de rekening omlaag gaat. Bij KidsVision zien ze dat hun klanten nu steeds vaker overschakelen op de cloud. Duit: ‘Het gaat nu nog om 15 procent van onze klanten, maar dat aantal stijgt snel.’
Wat is Kidsvision?
GAC is met zijn pakket KidsVision een allrounder. In het pakket is eigenlijk alles opgenomen: financiën, ouder- en kindgegevens, gegevens over de groep en over pedagogisch medewerkers/gastouders, de planning, facturatie, personeelsbeheer, salarisadministratie, relatiebeheer, managementrapportages en een ouderportaal. Zowel eenpitters als grote kinderopvangorganisaties maken gebruik van het pakket. www.kidsvision.nl
Goed artikel. Maar de cloud heeft nog meer voordelen dan hier genoemd. Ik geef tussen haakjes voorbeelden uit onze tak van KO, het overblijven:
– Het is 24/7 uur bereikbaar. (Wij zien overblijfcoördinatoren vaak in de avond of in het weekend inloggen en ouders kunnen op weg naar het werk nog even overblijf reserveren.);
– De data zijn altijd up-to-date (De verwachtte presentie is tot het laatste moment bekend, waardoor er geen kinderen meer onopgemerkt afwezig kunnen zijn; Ouders passen de aandachtpunten aan zodra er iets met het kind is dat de overblijfkrachten dienen te weten);
– Dankzij de ouder-login en de medewerker-login wordt sterk bespaard op administratie door de school (soms wel 80%);
– Overzichten kunnen op elk gewenst moment gegenereerd worden. (Actueel inzicht in productie en kosten/baten heeft er toe geleid dat sommige scholen de overblijfbijdrage flink hebben verlaagd);
– Startupkosten en abonnementkosten kunnen eigenlijk vervallen omdat je als afnemer aanhaakt bij een reeds draaiend systeem;
– Kleine scholen betalen in verhouding hetzelfde als grote scholen, immers ‘what you use is what you pay’;
– Dubbelingen in de papieren administratie vervallen. (Strippenkaarten zijn niet meer nodig waardoor de administratie van zowel de kaartverkoop als die van het ‘afstempelen’ vervallen);
– Er hoeft geen transport van documenten plaats te vinden. (Soms gaan presentielijsten naar een extern administratiekantoor).
Coen Schaap
TSO-ASSISTENT.nl