Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties1

MAM’s Kinderopvang: Focus op de kinderen en op kwaliteit

Yvonne Mouw is controller bij MAM’s: “Wij zijn er voor de kinderen. De boodschappen doen we online volgens ons voedingsbeleid. Dat kan bij Jumbo en daar is onze top 10 wel 10% goedkoper.”

Yvonne Mouw is controller bij MAM’s Kinderopvang. MAM’s heeft 9 vestigingen in Apeldoorn en omgeving. Het kind staat in denken en doen helemaal centraal. Pedagogische leerlijnen, speciale trainingen, horizontale groepen, MAM’s Kinderopvang is zich heel bewust van hun functie en wil alleen het allerbeste voor de kinderen. Zo kiezen ze ook heel bewust de bedrijven waarmee ze samenwerken. “Wij moeten ons zoveel mogelijk met de kinderen bezighouden en alle andere zaken uitbesteden aan bedrijven en organisaties die net als wij bezig zijn met kwaliteit”, aldus Yvonne.

Kiezen voor eenduidig voedingsbeleid

Voor de boodschappen koos MAM’s Kinderopvang voor Jumbo. Belangrijkste reden? Yvonne: “Wij kunnen nu al onze boodschappen in één keer bestellen. Van luiers tot lunch, alles wat we elke dag voor de verzorging en het eten voor de kinderen nodig hebben. Bovendien kunnen we nu vanuit de verschillende vestigingen met dezelfde basislijsten werken voor de boodschappen. Hierdoor kan onze voedingsdeskundige haar beleid gemakkelijk implementeren en gebruiken we nu op alle locaties alleen maar producten waar we helemaal achter staan. Dat is helemaal zo ingeregeld en daar hoeft niemand meer bij na te denken.”

10% goedkoper en razendsnel met oplossingen

Als controller heeft Yvonne natuurlijk ook oog voor de kosten. Yvonne daarover: “Naast het grote assortiment is ook de prijs nu beter. Onze top 10 producten die we veel nodig hebben, zijn zo’n 10% goedkoper dan bij onze vorige leverancier. Al vanaf het eerste contact viel me de klantgerichtheid van Jumbo op. Ook prettig dat er geleverd wordt vanuit de lokale winkel. Dan zijn de lijnen heel kort en als er eens ergens iets misgaat met een levering, pakken ze dat meteen op en is het probleem razendsnel opgelost.”

Iedereen tevreden

Yvonne vervolgt haar verhaal: “Toen we overgestapt waren, hoorde ik in eerste instantie helemaal niks van de vestigingen. En dat is vaak een goed teken. Na één maand ben ik gaan evalueren en toen bleek die ‘stilte’ ook echt ‘tevredenheid’ te zijn. Leveringen kwamen volgens afspraak en zoals ik al zei, problemen worden snel en prettig opgelost. De prijs is goed, maar zeker ook de kwaliteit, en dat laatste vinden we eigenlijk het allerbelangrijkst.”

Prijs van luiers

In eerste instantie bleek uit de top 10 vergelijking van Yvonne dat de luiers nog wel duurder waren. “Dit was intern bij Jumbo al bekend en kort nadat we zijn overgestapt zijn er speciale verpakkingen beschikbaar gekomen voor de kinderopvang. Een duidelijk voorbeeld van hoe constant gewerkt wordt aan service en de beste prijs”, aldus Yvonne.

Efficiency verbeterd

Waar Yvonne als controller erg blij van wordt, is de efficiency die nu is gerealiseerd. “Er gaat geen tijd verloren omdat de specialisten op de locaties boodschappen moeten doen en administratief is er één factuur in plaats van diverse bonnen of facturen. Zo kunnen de specialisten zich volledig focussen op de kinderen en is de facturering strak geregeld, dat past dan weer helemaal bij MAM’s Kinderopvang.”

1 REACTIE

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.