Cas (10) ontwerpt beweegplaat voor speelplein

Van tekening naar interactieve speelvloer: ‘The Gamer’ van de tienjarige Cas, winnaar van de SWKGroep Innovatieprijs, is officieel in gebruik genomen. De beweegplaats werd meteen getest door Cas en de andere kinderen van de buitenschoolse opvang van KOKO Kinderopvang.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Kinderen testen de speelplaat (Foto: SWKGroep)

Van een echte innovatie is bij deze speelplaat zeker sprake: The Gamer is een interactieve speelvloer voor speelpleinen en buitenruimtes. De spellen op de vloer dagen uit tot beweging. Tegelijk zijn ze leerzaam, zoals de rekenspelletjes en geheugentrainers. Eén van de spellen is erop gericht kinderen bewust te maken van duurzame energie en (onnodig) energieverbruik.

Innovatieprijs

Cas won met zijn idee de SWKGroep Innovatieprijs in de categorie 4 tot 12 jaar, waar ruim 170 kinderen aan mee deden. Onderdeel van de prijs was om te onderzoeken of zijn idee kon worden gerealiseerd. En dat is gelukt. Samen met Ad Doorneveld, voorzitter van de Raad van Bestuur van SWKGroep, mocht Cas The Gamer van Energy Floors woensdag 14 november officieel in gebruik nemen.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.