Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Digitaal Kinderwetje om te beschermen tegen Big Tech: ‘Kinderen zijn producten geworden’

Op straat, onderweg, in de winkel of tijdens het koken: babys en jonge kinderen groeien op in een tijd waarin ouders die niks-tijd” voor hun kroost opvullen met schermtijd. Kamerlid Hanneke van der Werf, zelf moeder van twee jonge kinderen, merkte dat ze zich steeds vaker afvroeg: wat doet dit eigenlijk met de ontwikkeling van kinderen? Haar bevindingen bleken niet mals. 'Kinderen zijn producten geworden. Algoritmes kennen hen beter dan hun eigen ouders.' Ze diende, om kinderen te beschermen, een initiatiefnota in: Digitaal Kinderwetje.

Hanneke van der Werf
D66-kamerlid Hanneke van der Werf diende een initiatiefnota in om kinderen te beschermen tegen Big Tech

Een

Registreren

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.