Ouders kiezen Kindcentrum VillaDriel als beste opvang

Ouders hebben Kindcentrum VillaDriel uit Kerkdriel als beste kinderopvang van Nederland gekozen. Dat werd bekend gemaakt tijdens de Kinderopvang Awards 2017. De winnaars zouden zich vooral onderscheiden door de kwaliteit van de leidsters.
Kinderopvang-award_Fotolia.jpg
83

6.471 ouders beoordeelden dit jaar hun kinderopvangorganisatie en gaven de opvang van hun kind gemiddeld een 8,9 en 83,8% van de ouders is zeer tevreden over de pm’ers. In Amsterdam kregen achttien opvangorganisaties een award uitgereikt omdat zij de beste beoordelingen van de ouders kregen. Ruim 300 organisaties namen deel aan de verkiezing van dit jaar.

Winnaars

Er waren ook andere winnaars. Zo werd BSO Chapeau Kinderwerk uit Enspijk door ouders uitgeroepen tot beste bso, Piekeboe uit Rohel tot beste gastouderbureau en Kindly uit Kampen tot beste gastouder van Nederland.

Bekijk hier de volledige uitslag, per provincie >>

Analyse

Uit de analyse klant reviews blijkt dat de winnaars zich vooral onderscheiden door de kwaliteit van de leidsters. Zij zijn het meest bepalend voor de klanttevredenheid. Pm’ers moeten vooral lief en deskundig zijn volgens ouders. Ook de samenwerking onderling en een vast team van gezichten werd veel genoemd.

Dagprogramma

Daarnaast vinden veel ouders het belangrijk dat hun kinderen een optimaal dagprogramma krijgen aangeboden, met gevarieerde, actieve en creatieve activiteiten. De winnaars ontvingen veel complimenten over hun locatie. Veel ruimte voor de kinderen zowel binnen maar met name ook buiten is een belangrijk criterium voor ouders om deze kinderopvangorganisaties te verkiezen.

Kind en ouder

Kinderopvang Awards is een initiatief van reviewplatform Opiness en Onderzoekbureau Tevreden. Linda Schulte van Opiness: ‘Eens te meer blijkt dat kinderopvang organisaties duidelijk te maken hebben met twee stakeholders: het kind en de ouder. Als het kind blij is en er graag naar toe gaat, dan zijn ook de ouders gerust en blij. Ouders moeten een goed beeld hebben van hoe de dag verloopt en wensen een optimaal dagprogramma met daarin alle ingrediënten: plezier, educatie, persoonlijke aandacht en liefdevolle zorg. Het gebruik van nieuwe technologie zoals een dagverslag in de app biedt organisaties de mogelijkheid om aan die wensen tegemoet te komen.’

Kundige medewerkers

Jeltje Meijvogel van Tevreden.nl: ‘Ook uit de onderzoeksresultaten zien we dat persoonlijke aandacht en kundige medewerkers van grote invloed zijn op de tevredenheid van ouders. Hoe persoonlijker hoe beter. Investeren in goede en geschoolde medewerkers is een must, zij zijn het visitekaartje van de organisatie en als zij een goede indruk achterlaten bij ouders, dan zorg je voor een hoge klanttevredenheid.’

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.