Wensen van ouders versus pedagogische opdracht – Is de klant koning?
Moet je altijd doen wat ouders vragen? Ouders zijn dan wel onze klanten, maar het kindercentrum heeft ook een pedagogische opdracht. Om die goed uit te voeren, heb je de ouders nodig. Niet alleen als klant, maar ook als samenwerkingspartner in de opvoeding. Wat doe je nu als ouders iets vragen dat in strijd is met de pedagogische opdracht? Wat houdt die opdracht precies in en hoe maak je die duidelijk aan ouders?
De
Premium
Wil je onbeperkt toegang tot de Kinderopvang magazine artikelen?
De Kinderopvang magazine artikelen zijn exclusief voor onze
Kinderopvang-abonnees.
Deze abonnees ontvangen 10x per jaar een print exemplaar van Kinderopvang magazine en hebben
volledig en onbeperkt toegang tot de gehele website,
inclusief het digitale archief van de printexemplaren van Kinderopvang magazine.
Heb je een Management Kinderopvang abonnement en wil je ook alle Kinderopvang
magazine artikelen lezen?
Dat kan, sluit dan uw abonnement over naar een combinatie
abonnement.
Ouders zijn een belangrijke sparringpartner als het gaat om kwaliteit in de kinderopvang. Kinderopvangorganisaties zijn verplicht om pedagogisch beleid, uurtarieven en andere beleidsmatige keuzes met de oudercommissie te overleggen.