Opzeggen na wendag

De Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen doet uitspraken in geschillen tussen kinderopvangondernemers en consumenten. In deze rubriek een samenvatting van een recente casus.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

Wat is het geschil?

De consument heeft de opvang vier dagen voor de start opgezegd vanwege een incident tijdens een wendag. De ondernemer hanteert een opzegtermijn van drie maanden, maar is bereid dit tot één maand terug te brengen. De consument wil alleen annuleringskosten of administratiekosten betalen.

Standpunt consument

De consument heeft de overeenkomst vier dagen voor aanvang van de opvang geannuleerd als gevolg van een incident tijdens één van de wendagen en een vertrouwensbreuk met de ondernemer. Bij het ophalen trof de consument de baby onder opgedroogd braaksel aan. De geschrokken consument heeft de leidster gevraagd waarom de kleren

0
148

Wil je onbeperkt toegang tot de Kinderopvang magazine artikelen?

De Management Kinderopvang magazine artikelen zijn exclusief voor onze Management Kinderopvang-abonnees. Deze abonnees ontvangen 7x per jaar een print exemplaar van Management Kinderopvang magazine en hebben volledig en onbeperkt toegang tot de gehele website, inclusief het digitale archief van de printexemplaren van Management Kinderopvang magazine.

Heb je een Kinderopvang abonnement en wil je ook alle Management Kinderopvang magazine artikelen lezen? Dat kan, sluit dan uw abonnement over naar een combinatie abonnement.

Heeft u al een Management Kinderopvang abonnement? Log dan hier in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.