5 tips voor meer klantgerichtheid

In deze rubriek krijg je tips over wisselende onderwerpen. Deze keer: Klantgerichtheid is niet alleen voor je manager. Ook als pedagogisch medewerker en uiteraard als gastouder moet je klantgericht zijn.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

1 Zorg ervoor dat ouders zich speciaal voelen

Zorg dat je de namen van de ouders en hun gezinssituatie kent. Investeer in het contact, wees aardig en hartelijk. Laat merken dat je best een stapje harder wilt lopen. Toon belangstelling voor de ideeën en ervaringen van ouders.

2 Wees je bewust van de indruk die je maakt

Het haalmoment is heel bepalend voor het beeld dat ouders hebben. Geef ouders daarom even exclusieve aandacht. Vertel over wat het kind heeft gedaan en koppel dat aan zijn ontwikkeling. Zo maak je je pedagogische kwaliteit zichtbaar. Vermijd zuchten, klagen en roddelen.

3

0
186

Wil je onbeperkt toegang tot de Kinderopvang magazine artikelen?

De Kinderopvang magazine artikelen zijn exclusief voor onze Kinderopvang-abonnees. Deze abonnees ontvangen 10x per jaar een print exemplaar van Kinderopvang magazine en hebben volledig en onbeperkt toegang tot de gehele website, inclusief het digitale archief van de printexemplaren van Kinderopvang magazine.

Heb je een Management Kinderopvang abonnement en wil je ook alle Kinderopvang magazine artikelen lezen? Dat kan, sluit dan uw abonnement over naar een combinatie abonnement.

Heb je al een Kinderopvang abonnement? Log dan hier in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.