Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Klantenbenadering beter dan in 2009

Klantenbenadering beter dan in 2009

De gemiddelde klantbenadering in de kinderopvang is verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit het jaarlijkse “mystery guest” onderzoek van Buitenhek Management. 81 procent van de organisaties neemt binnen drie keer op, in 2009 was dit nog 74 procent.

Op zoek naar een alternatief
Een andere verbetering is dat er vaker meteen duidelijkheid wordt verstrekt over plaatsingsmogelijkheden. Nu gebeurt dat in 31 procent van de gevallen, vorig jaar was dat selchts nog 16 procent. Er worden meer gerichte vragen gesteld over het wensprofiel (22 procent versus 16 procent in 2009) en als er geen plek is, worden er vaker (16 procent) gezocht naar een alternatief (in 2009 nog 7 procent).

Marktverzadiging zichtbaar
Een mindere conclusie is dat er bij het eerste klantcontact steeds vaker wordt verwezen naar de website voor meer informatie en/of inschrijving. Daardoor moet de potentiële klant alsnog zelf het initiatief nemen om duidelijkheid over plaatsing te krijgen. In 93 procent van de gevallen gebeurde dit, terwijl dat in 2009 nog maar bij 59 procent gebeurde. de onderzoekers raden organisaties dan ook aan om klanten ook in het eerste contact nog beter te binden omdat de tekenen van martkverzadiging steeds meer zichtbaar worden.

De top vijf van de mees klantvriendelijke benadering in het onderzoek:

1) Stichting Kinderopvang Hilversum (SKH)
2) Catalpa, Hengelo
3) Kinderopvang SKOL, Lisse
4) SKSG Kinderopvang, Groningen
5) Stichting Kinderopvang De Bilt

Buitenhek Management biedt iedereen die de kans om te checken of zijn/haar organisatie ook is getest voor het onderzoek en welke resultaten daar zijn behaald. Hiervoor kan contact worden opgenomen met Majorie Overvoorde (movervoorde@buitenhek.nl).

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.