Een woordvoerder van stint heeft de interesse van andere bedrijven bevestigd tegenover de NOS. Het zou gaan om bedrijven uit de vervoerssector. Sinds de uitspraak van minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur dat er een kans is dat de stint in aangepaste vorm weer de weg op kan, is een terugkeer van de stint nog niet verkeken. Om die reden trok stint-eigenaar Edwin Renzen zijn faillissementsaanvraag onlangs weer in.
Overleg ILT
Vrijdag overlegt de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) en TNO met organisaties en mensen die ideeën hebben voor een veilige terugkeer van de stint op de Nederlandse wegen. Het is duidelijk dat hiervoor technische aanpassingen nodig zijn. Iedereen met concrete ideeën is vrijdag welkom. Er zouden al meerdere belangstellenden zich hebben gemeld. Stint-eigenaar Renzen kwam eerder zelf ook met een plan om de stint op een verantwoorde manier voor het einde van het jaar terug de weg op te krijgen. Dit plan werd ondersteund door de Brancheorganisatie Kinderopvang en BOinK.
Overleg met de sector
Donderdag spreekt het ministerie van Infrastructuur met de kinderopvangsector, BOinK en afgevaardigden van het ministerie van Sociale Zaken met elkaar over de wens van de sector om een verbeterde versie van de stint zo snel mogelijk terug de weg op te krijgen. De branchepartijen BK en BMK en BOinK stuurden hierover voorafgaand aan de Kamerdebatten een brandbrief.
Metingen spoorwegovergang
Vandaag zijn metingen gestart bij de spoorwegovergang in Oss waar 20 september het dodelijke ongeval met de stint-bakfiets plaatsvond. De metingen worden verricht door een bedrijf in opdracht van de ILT en het Agentschap Telecom. Eerst wordt gestart met proefmetingen, donderdag beginnen de metingen in de Braakstraat waar het ongeval plaatsvond. De metingen duren vijf tot zes dagen, meldt NOS.nl.