Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Jolanda Rikers – Tevreden medewerkers

Ik roep wel eens: ‘als je medewerkers tevreden zijn , dan zijn de klanten dat ook’. Het is dan ook extra spannend als de resultaten van de medewerkerstevredenheidsmeting beschikbaar komen.

Dit jaar had maar liefst 84% van de medewerkers meegewerkt aan het onderzoek; vorig jaar slechts 57%. Het algemene rapportcijfer was een 7,8; vorig jaar was dit een 7,1. De onderliggende totaalscores waren administratie: 8,7 BSO: 8,1 PSZ 7,7 KDV: 7,6. PSZ scoren per onderwerp iets lager dan KDV; de BSO scoort het hoogst.

Een enorme sprong voorwaarts; daar ben ik heel blij mee. Te meer daar we afgelopen jaar fors zijn gegroeid; KDV +25% en BSO +65%. Belangrijkste minpunten zijn: de tijd om je werk goed te doen ( 6,2), carrièremogelijkheden (6,3), salaris (6,4). Belangrijkste pluspunten zijn: sfeer binnen team (8,1), collegialiteit (7,8), de mate waarin je bij leidinggevende terecht kunt (7,7). Vanwege het zeer lage verloop van medewerkers zullen we het onderzoek voortaan 2-jaarlijks uitvoeren; met dit hoge rapportcijfer vind ik dit geen probleem.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.