Ik roep wel eens: ‘als je medewerkers tevreden zijn , dan zijn de klanten dat ook’. Het is dan ook extra spannend als de resultaten van de medewerkerstevredenheidsmeting beschikbaar komen.
Dit jaar had maar liefst 84% van de medewerkers meegewerkt aan het onderzoek; vorig jaar slechts 57%. Het algemene rapportcijfer was een 7,8; vorig jaar was dit een 7,1. De onderliggende totaalscores waren administratie: 8,7 BSO: 8,1 PSZ 7,7 KDV: 7,6. PSZ scoren per onderwerp iets lager dan KDV; de BSO scoort het hoogst.
Een enorme sprong voorwaarts; daar ben ik heel blij mee. Te meer daar we afgelopen jaar fors zijn gegroeid; KDV +25% en BSO +65%. Belangrijkste minpunten zijn: de tijd om je werk goed te doen ( 6,2), carrièremogelijkheden (6,3), salaris (6,4). Belangrijkste pluspunten zijn: sfeer binnen team (8,1), collegialiteit (7,8), de mate waarin je bij leidinggevende terecht kunt (7,7). Vanwege het zeer lage verloop van medewerkers zullen we het onderzoek voortaan 2-jaarlijks uitvoeren; met dit hoge rapportcijfer vind ik dit geen probleem.