Informatiebijeenkomsten Belastingdienst over aanlevering gegevens

In maart 2020 organiseert de Belastingdienst informatiebijeenkomsten voor kinderopvangorganisaties en gastouderbureaus over de aanlevering van opvanggegevens aan de Belastingdienst.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Hoofdkantoor van de Belastingdienst in Amsterdam. Foto: ANP

Dit meldt de BK.

Voor veel kinderopvangorganisaties is de levering van opvanggegevens nieuw. Een ander deel van kinderopvangorganisaties levert nu jaarlijks gegevens en zal dit straks maandelijks doen. Een kleiner deel stuurt al maandelijks gegevens op, voor hen wijzigt alleen de aan te leveren informatie.

Informatiebijeenkomsten

Om alle kinderopvangorganisaties te informeren over de (gewijzigde manier van) aanlevering, organiseert de Belastingdienst informatiebijeenkomsten. Tijdens de bijeenkomsten wordt informatie gegeven over wat de achtergrond is van de wijzigingen. Daarnaast wordt uitgelegd wat de gegevenslevering praktisch gaat inhouden en hoe de Belastingdienst ondersteuning kan bieden op het moment dat er opvanggegevens (op de nieuwe manier) worden geleverd.

De bijeenkomsten zijn vooral bedoeld voor degenen die de gegevenslevering (gaan) verzorgen in een kinderopvangorganisatie, bijvoorbeeld eigenaren of financieel/ administratief medewerkers.

Data & locaties

De bijeenkomsten duren ongeveer twee uur en vinden plaats op onderstaande data en locaties verdeeld in ochtend- en middagsessies:

  • 2 maart – Zwolle
  • 3 maart – Utrecht
  • 10 maart – Breda
  • 12 maart – Rotterdam
  • 16 maart – Amsterdam
  • 19 maart – Amsterdam
  • 23 maart – Eindhoven
  • 24 maart – Venlo
  • 26 maart – Leeuwarden

Kijk hier voor meer informatie.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.