Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties4

‘Geen onderscheid tussen spelen en leren’

'In veel peuter- en kleutergroepen met VVE wordt ten onrechte een onderscheid gemaakt tussen spelen en leren', vindt Annerieke Boland, lector Jonge Kind aan de hogeschool iPabo. Zij is geen voorstander van 'lesjes aan tafel' voor peuters en kleuters. Dit zegt Boland in haar lectorale rede.
'Geen onderscheid tussen spelen en leren'
Foto: ANP Xtra

De

Registreren

4 REACTIES

  1. Mogen kinderen nog kind zijn? De eisen die momenteel aan kinderen gesteld worden, worden steeds hoger. Geen wonder dat er steeds meer kinderen zijn die dyslectie of dyscalculie hebben en dat kinderen steeds ‘drukker’ worden. Ze moeten presteren, presteren, presteren en loopt hun ontwikkeling niet helemaal zoals de middellijn aangeeft dan hebben ze een achterstand.

  2. Lees alle reacties
  3. ‘Levensecht Leren’ heeft ook mijn voorkeur en niet alleen voor deze jonge kinderen. In iedere leersituatie wordt kennis en vaardigheid het best opgenomen als deze daadwerkelijk wordt toegepast. Leren omdat je nu eenmaal moet leren ervaar ik deprimerend. Een mooi voorbeeld hiervan: een schoen in de groep zetten met een bordje ‘schoen’ erbij. Ga je schamen!

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.