Curriculum biedt handvatten voor concreter pedagogisch plan

Pedagogische beleidsplannen moeten vanaf 2018 concreet ingaan op de vier pedagogische doelen van Marianne Riksen-Walraven. Dit is één van de eisen die de Wet IKK aan kinderopvangorganisaties stelt. Het Pedagogisch curriculum biedt hiervoor handvatten.
Foto: AdobeStock

Dit kwam naar voren tijdens vier bijeenkomsten die Bureau Kwaliteit Kinderopvang (BKK) in de Week van het Pedagogisch curriculum organiseerde. Op de bijeenkomsten kwamen pedagogische coaches, kwaliteitsmedewerkers, houders van kleine kinderopvangorganisaties en enkele GGD-inspecteurs af. In totaal bezochten ruim 150 professionals de bijeenkomsten.

Spannend

Nanne van Doorn, Bureaumanager BKK en projectleider van het Pedagogisch curriculum voor de kinderopvang kreeg daardoor meer inzicht over hoe kinderopvangorganisaties het in mei verschenen curriculum gebruiken. ’Het was de eerste keer dat we iets terugkregen en dat was natuurlijk spannend. Maar we zagen dat organisaties terugvallen op het curriculum nu ze druk zijn met de

0
264

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.