Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Partnerblog – De integratie van de specialisten

Kindplanning, communicatie met ouders, facturatie, medewerkersplanning en verloning. Allemaal processen die onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. Voor al deze belangrijke disciplines in de kinderopvang bieden Konnect, Ayton en Koc.online een geïntegreerde oplossing. Een vruchtbare samenwerking, waarin iedere partij zich richt op haar eigen specialisme, zonder dat je daar als klant wat van merkt.
AtzeHoogma.jpg
Atze Hoogma is manager bedrijfsvoering bij SKSG Groningen. Hij vertelt over zijn ervaringen met de software van SDB Ayton.

Deze keer belichten wij SDB Ayton. Zij leveren een systeem voor personeelsplanning. SKSG in Groningen maakt gebruik van Aysist én de diensten van Konnect en Kocon. Manager bedrijfsvoering Atze Hoogma vertelt over zijn ervaringen.

“Ayton kwam als beste uit onze selectie, vooral op inhoud maar ook op prijs. De mogelijkheden voor decentrale planning waren daarbij doorslaggevend. De koppeling met Kocon was voorwaardelijk. SKSG is langzamerhand steeds meer de overstap aan het maken naar partijen die gezamenlijk één oplossing aanbieden. Als je werkt vanuit een strategische combinatie van leveranciers, dan ontbreekt het vraagstuk van de koppelingen en ben je hierin ontzorgd.”

“Het voordeel van verschillende leveranciers is dat je voor ieder specifiek probleem de beste oplossing krijgt. Zij kunnen hele innovatieve oplossingen aandragen. De koppeling tussen Aysist en Kocon moet er zijn. Als je niet weet hoeveel kinderen er op de groep zitten, kan je geen goeie personele planning maken. Je moet de vinger aan de pols houden om er zeker van te zijn dat er niet te veel personeel wordt ingezet. In de dagelijkse praktijk heb je geen omkijken naar de koppeling tussen Aysist en Kocon, via Konnect. Daar merk je niks van.”

‘Leidinggevenden hebben altijd inzicht in hoeveel uren er zijn gewerkt door een medewerker

“De planners hebben vooral inzicht in welke personeelsleden veel en weinig worden ingezet. En, ze kunnen gemakkelijk personeel uitwisselen. Bovendien kunnen ze vanuit elke plek hun werk doen. De medewerkers hebben een goed inzicht in hun verlof en we gebruiken het als communicatiemiddel voor roostering. De leidinggevenden hebben altijd inzicht in hoeveel uren er zijn gewerkt door een medewerker.”

“Aysist draagt absoluut bij tot het resultaat van de organisatie. Het geeft grip op de inzet van personeel en de kosten die hiermee samenhangen. Wij zijn heel bewust bezig met personeelsplanning. De combinatie van applicaties faciliteert daarin!”

MEER WETEN OVER DEZE OPLOSSING?
Telefoon: 070 – 357 08 00
Mail: info@sdbayton.nl
www.ayton.nl

In de vorige partnerblog werd de software van Konnect belicht. Lees meer

Deze bijdrage valt niet onder de verantwoordelijkheid van de redactie

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.