Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Blog Jolanda Rikers – Expert

Vertrouw je een expert die zelf niet mee doet? Wellicht heb je onlangs deze zin voorbij horen komen op de radio. Het is een reclame van een vermogensbeheerder die het belangrijk om zelf ook actief mee te doen met onze cliënten.
Blog Jolanda Rikers - Expert

Op die manier zijn de belangen pas echt gelijkgeschakeld.  De boodschap wordt weliswaar op een humoristische wijze gebracht; de ondertoon is echter wel degelijk serieus!

Met deze boodschap in mijn achterhoofd ben ik eens gaan kijken naar onze medewerkers. Hoeveel van onze kinderopvangexperts doen ook mee aan hun kinderopvang, met andere woorden brengen hun kind naar professionele kinderopvang (al dan niet bij ons). Zeker in deze moeilijke tijd is elk extra kindje van harte welkom.  Wij zijn namelijk een van de weinige sectoren waar medewerkers ook klanten kunnen zijn. Bovendien hoe kunnen wij van klanten verwachten dat ze hun kind aan de opvang toevertrouwen als we dat zelf niet doen?


‘Hoe kunnen wij van klanten verwachten dat ze hun kind aan de opvang toevertrouwen als we dat zelf niet doen?’

Om hier nader inzicht in te krijgen, heb ik een vragenlijst uitgezet bij onze medewerkers, waarbij alleen medewerkers met kinderen in de leeftijd van 0-12 jaar (doelgroep) hoefden te reageren. Ongeveer 30 procent van alle medewerkers heeft gereageerd, waarbij de helft gebruik maakt van kinderopvang (waarvan 70 procent bij onze organisatie). De andere helft, die geen gebruik maakt van kinderopvang geeft onder meer aan dat ze niet in Kerkrade wonen (30 procent), de kosten te duur vinden (30 procent) of zelf (of familie) thuis zijn (30procent). Vervolgens geeft 40 procent van alle respondenten aan wel gebruik te zullen gaan maken van opvang bij Kinder Opvang Kerkrade als ze geen eigen bijdrage meer hoeven te betalen. Dat vind ik best veel en zeker de moeite waard om een nader te onderzoeken. Wordt vervolgd.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.