Voor het onderzoek bekeek ze kinderen van vier tot en met zes jaar. Het bleek hun niet uit te maken of de getekende figuur op het voedingsmiddel een bekende figuur was of niet. Als het figuurtje maar een beetje logisch gekozen was bij het product, zoals het konijntje bij de wortels. Het getekende figuurtje leidt er niet alleen toe dat kleuters het product sneller gaan eten, ook laat het hen eerder vragen om het product bij hun ouders.
Interactief voorlezen
Gezond etende personages in een voorleesboek beïnvloeden ook het eetgedrag van kleuters. Eet de hoofdpersoon in het boek graag groente? Dan wil de kleuter dit over het algemeen ook sneller. Het is dan wel een voorwaarde dat er door de volwassene interactief voorgelezen wordt, dus dat er over het eetgedrag van het personage wordt gesproken. Anders heeft een boek veel minder effect.
De Groentefroetels
De Droog ontving samen met andere communicatiewetenschappers een subsidie van de Nederlandse organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek om de resultaten uit te werken tot een multimediaal concept. Dit bestaat uit prentenboeken, een app en een website waar vier getekende dieren op staan (de Groentefroetels) die het eten van groente en fruit leuker maken. Dit project wordt gelanceerd in 2014.