Nieuw magazine voor gastouders

Ter ere van de Dag van de Gastouder op donderdag 15 september geeft de Mare Media Groep het magazine GOUD uit. GOUD staat voor GastOuder Uit Duizenden.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
1 Nieuw magazine voor gastouders.jpg
Plugge hoopt een nieuw format te hebben gevonden dat bij kan dragen aan verdere professionalisering van de gastouderopvang. - Foto: Fotolia

Astrid Plugge, directeur van Mare Gastouderbureau is de laatste maanden druk geweest om het magazine te vullen met mooie verhalen. ‘Ik heb hier al vaak van gedroomd’, vertelt ze. Dat het magazine nu af is, maakt haar erg trots. Plugge kreeg hulp van bekende co-auteurs zoals Marilse Eerkens, Asha ten Broeke en Marleen Groeneveld. Ook schakelde ze een journalist in.

Erkenning gastouders

In het nummer staan reportages, columns, tips en achtergrondartikelen. Plugge: ‘Ik hoop dat het magazine gastouders inspireert, maar dat het ook een erkenning is van het vak gastouderopvang. We hebben artikelen over het welzijn van baby’s, over gastouderopvang op de boerderij en geven tips voor taalrijke interacties. Het magazine illustreert hoe professioneel de gastouderopvang is.’

Bestellen

Gastouders en gastouderbureaus kunnen het magazine via de website goudmagazine.nl bestellen. Op 3 september wordt GOUD officieel gepresenteerd op een borrel van het online platform Gastouder Support. Vanaf dan worden de bestelde magazines toegestuurd. Een los magazine kost € 5,25. Gastouderbureaus die meer exemplaren voor hun gastouders willen bestellen, krijgen korting.

Toekomst magazine

‘We hopen dat gastouderbureaus het een mooi cadeau vinden voor de Dag van de Gastouder’, zegt Plugge. Nog liever ziet ze dat ze nog meer edities kan maken. ‘Vanuit ons gastouderbureau is een startkapitaal neergelegd om deze eerste editie te kunnen maken. Als het aanslaat hopen we verder te kunnen gaan.’ Bij 1000 verkochte magazines zegt Plugge nog niet uit de kosten te zijn, maar wel heel tevreden.

Vaktijdschriften

Directe concurrenten ziet ze niet. ‘De KNGO-wijz-glossy richt zich meer op gastouderbureaus terwijl GOUD er echt is voor gastouders. Vaktijdschrift Kinderopvang zijn er voor de gehele kinderopvangbranche en Kinderopvangtotaal is er voor de online vakinformatie.’ Daarmee hoopt Plugge een nieuw format te hebben gevonden dat bij kan dragen aan verdere professionalisering van de gastouderopvang.

Ouders

Plugge benadrukt dat het magazine geen promoblaadje is voor haar eigen gastouderbureau. ‘Er komen juist veel professionals van andere gastouderbureaus aan het woord. ‘GOUD richt zich op iedereen die geïnteresseerd is in gastouderopvang. Ook voor ouders geeft ons blad een mooi kijkje in wat er allemaal achter gastouderopvang zit en dat het meer is dan zomaar ‘even oppassen.’

Lees meer over GOUD >>

Wegens succes herhaalt Kennisnetwerk Gastouderopvang (KNGO) de financiële voorlichtingsbijeenkomsten voor gastouderbureaus. In het najaar van 2016 volgt er een nieuwe ronde bijeenkomsten. Lees meer

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.