Waarin bent u anders? Het perspectief van de klant

Wat maakt u anders dan andere aanbieders? Wat kunt u doen om een heel eigen markt te creëren? In een reeks van vijf artikelen laat bestuurs- en bedrijfskundige Ronald van Rooden u op een andere manier kijken naar uw markt en uw eigen organisatie. Zeven stappen die u kunt zetten om te komen tot uw eigen, unieke positie in de kinderopvang. Deze maand stap 5 en stap 6: de invulling van uw nieuwe strategie en het wegnemen van blokkades voor de klant.

In het vorige artikel van deze serie wees ik op het belang van niet-klanten, en wat u van hen kunt leren. Waarom zijn ze geen klant van u, en wat zou u kunnen doen om ze dat wel te laten worden? U heeft meer niet-klanten dan klanten, dus het is zeer de moeite waard om u daarin te verdiepen. Zelfs in een tijd waarin de vraag naar kinderopvang weer groeit. Of beter gezegd: juist nu is dat van belang. Het dak repareer je immers als het droog is, niet als het met bakken uit de hemel komt.

Om ook de

0
47

Wil je onbeperkt toegang tot de Kinderopvang magazine artikelen?

De Management Kinderopvang magazine artikelen zijn exclusief voor onze Management Kinderopvang-abonnees. Deze abonnees ontvangen 7x per jaar een print exemplaar van Management Kinderopvang magazine en hebben volledig en onbeperkt toegang tot de gehele website, inclusief het digitale archief van de printexemplaren van Management Kinderopvang magazine.

Heb je een Kinderopvang abonnement en wil je ook alle Management Kinderopvang magazine artikelen lezen? Dat kan, sluit dan uw abonnement over naar een combinatie abonnement.

Heeft u al een Management Kinderopvang abonnement? Log dan hier in