Dit overschrijdt de normen van fatsoen

Het groeiende personeelstekort heeft een opmerkelijke trend als gevolg. Werkgevers die bij andere organisaties medewerkers ‘weglokken’. Via oud-medewerkers en LinkedIn worden pedagogisch medewerkers direct benaderd met mooie beloften, die niet altijd worden nagekomen. Benadeelde kinderopvangorganisaties bestempelen deze werving als ‘onfatsoenlijk’.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Fotolia

Het tekort aan medewerkers hangt -mede door de nieuwe baby-bkr- dreigend boven de kinderopvangbranche. Bij Altijd Lente in Amsterdam gaat het nog nét, vertelt manager Wendy Honsbeek. ‘Ik heb maar één invalkracht, dus ik moet af en toe een beroep doen op het uitzendbureau. In 23 jaar heeft Altijd Lente dat nooit eerder hoeven doen. Volgend jaar worden de problemen groter, vrees ik. Lastig op te lossen, want op vacatures, zelfs voor een vaste-uren-contract, wordt nauwelijks gereageerd. Dat is echt zorgelijk, want wij hebben volgend jaar negen baby’s. Dat betekent dat we met de bkr van 1:3 een extra formatieplek

0
38

Wil je onbeperkt toegang tot de Kinderopvang magazine artikelen?

De Kinderopvang magazine artikelen zijn exclusief voor onze Kinderopvang-abonnees. Deze abonnees ontvangen 10x per jaar een print exemplaar van Kinderopvang magazine en hebben volledig en onbeperkt toegang tot de gehele website, inclusief het digitale archief van de printexemplaren van Kinderopvang magazine.

Heb je een Management Kinderopvang abonnement en wil je ook alle Kinderopvang magazine artikelen lezen? Dat kan, sluit dan uw abonnement over naar een combinatie abonnement.

Heb je al een Kinderopvang abonnement? Log dan hier in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.