Leergierig, betrokken, collegiaal, secuur: superlatieven schieten tekort als locatiemanager Roos van ’t Lam haar collega Sarah beschrijft. Sarah is iemand die zichzelf graag blijft uitdagen. Bijscholing hoort erbij voor haar. Vanuit de organisatie volgt ze de training Oog voor Interactie en op eigen initiatief begon ze onlangs met de hbo-opleiding Pedagogisch coaching.
Aan ideeën geen gebrek bij Sarah. Ze zet volop in op activiteiten en heeft aandacht voor drama, natuurbeleving en het spelen met loose parts. Ze vindt het belangrijk dat de groepen sfeervol zijn ingericht. Sarah kent alle kinderen en houdt hun welbevinden goed in de gaten. Voelt een kind zich even niet prettig, dan is ze er snel bij om te knuffelen, te praten of even één op één met een kind te spelen. Dat doet ze niet alleen op intuïtie, ze weet ook veel van de ontwikkeling van kinderen. Kinderparticipatie staat bij haar hoog in het vaandel. ‘Ze zet niet zelf een parcours uit voor Pietengym, maar laat de kinderen helpen. Kinderen voelen zich gehoord en gezien en krijgen een goed gevoel van eigenwaarde’, ziet ook haar collega Roos.
Ze is flexibel, bereidwillig, meedenkend, ondersteunend, adequaat, oplossingsgericht en loyaal
Sarah motiveert haar collega’s om de kwaliteit te blijven verbeteren en neemt het initiatief om na werkoverleg afspraken op een rij te zetten, te overleggen en met iedereen te evalueren. Ze staat daarnaast klaar voor collega’s, ook bij ziekte en tegenslag. Als een kindje wat ernstiger ziek is, zorgt ze voor een mooie kaarten en belt ze de ouders om te vragen hoe het gaat. Dit soort kleine gebaren maken haar ook geliefd bij ouders.
Haar gedrevenheid is zichtbaar als ze spreekt over de klantbelofte die de organisatie aan ouders en kinderen doet. Ze vindt dat de organisatie moet doen wat ze belooft. ‘Sarah is ontzettend kundig en blijft altijd in ontwikkeling, op zoek naar verdieping. Ze is flexibel, bereidwillig, meedenkend, ondersteunend, adequaat, oplossingsgericht en loyaal’, sluit haar leidinggevende af.