Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Campagne ‘Kom op voor kinderopvang’

Met de online campagne 'Kinderopvang gun je iedereen' en als ondertitel 'Kom op voor kinderopvang' vragen werkgever-, werknemer- en ouderorganisaties aandacht voor het belang van goede kinderopvang voor Nederland. De campagne loopt via Facebook en Twitter en roept iedereen (ouders, werknemers en werkgevers) op om mee te doen.
Campagne 'Kom op voor kinderopvang'

Wat zou er gebeuren als de overheid nog meer bezuinigt op de kinderopvangtoeslag? Is het dan nog wel te betalen voor ouders? Bestaat er dan over een paar jaar nog wel kinderopvang? wat lopen kinderen mis als er geen kinderopvang meer bestaat?

Bijna één miljard bezuinigd

Met deze vragen uiten de initiatiefnemers van de campagne ‘Kinderopvang gun je iedereen’ hun zorgen over het effect van de enorme bezuinigingen van de afgelopen jaren. In totaal werd er bijna één miljard euro bezuinigd op de kinderopvangtoeslag. De mogelijke investering van 100 miljoen euro die naar verluidt op Prinsjesdag bekend wordt gemaakt, is slechts een fractie van dit bedrag.

Oproep aan de politiek

De campagne is erop gericht om zoveel mogelijk Nederlanders (ouders, werknemers en werkgevers) te stimuleren om minister Asscher op te roepen de kinderopvang in Nederland te behouden en te stoppen met de afbraak van deze belangrijke pedagogische infrastructuur. Op Facebook worden mensen gevraagd de pagina facebook.com/kinderopvang te liken en de oproep aan het kabinet te delen. Ook kunnen leden het logo gebruiken als profielfoto. Via Twitter stuurt @kinderopvangnu oproepjes en protestberichten de wereld in.

‘Rampzalig scenario’

‘Goede en betaalbare kinderopvang komt steeds meer onder druk te staan’, schrijven de organisaties. ‘Een rampzalig scenario voor ouders, voor werknemers, voor kinderopvangorganisaties en voor de Nederlandse economie. En uiteindelijk vooral voor kinderen.’

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.