Jolanda Rikers – Out-of-the box thinking

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

Reguliere lezers van mijn weblog weten dat ik een groot voortstander ben van education permanente. Mijn visie is dat door het  volgen van een studie medewerkers zich ontwikkelen en dat het stimuleert en dat leidt weer tot innovatie. Tja, zo komen medewerkers ook enthousiast terug van een opleiding met nieuwe ideeen en de verwachting dat ze er iets mee kunnen doen.

Zo kwam mijn financieel manager terug van de opleiding van Avicenna met de mededeling dat we niet meer hoeven te ‘swotten’ voor het maken van een strategisch plan. ‘Out-of the-box’- thinking is ‘in’. Als fervent marketeer en aanganger van swot-analyses stuitte mij deze visie sterk tegen de borst. Na een meer uitgebreide toelichting van zijn kant werd mijn interesse toch gewekt en heb ik mij laten verleiden tot een nieuw avontuur.

We hebben de betreffende docent Avicenna gevraagd ons te begeleiden bij het maken van ons nieuwe strategisch plan. Als controlfreak, vind ik het wel spannend. Willen jullie meer weten? Houd dan mijn weblogs in de gaten…

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.