Blog Jolanda Rikers – Focus op bestaande klanten

Afgelopen week had ik een terugkombijeenkomst van mijn studiereis bdKO januari jl. Tijdens deze bijeenkomst werd natuurlijk gestart met wat heb je met alle nieuwe inzichten gedaan. Tja en dan valt het toch weer op dat we grotendeels worden opgeslokt door de dagelijkse praktijk.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Blog Jolanda Rikers - Focus op bestaande klanten

We zijn nog niet echt in staat zijn gebleken om zaken anders op te pakken. Zelfs het  ‘laaghangende fruit, zoals het focussen op bestaande klanten, zodat deze meer afnemen, blijkt nog niet te zijn omgezet naar de praktijk.

Waar ligt dit nu aan, vraag ik mij af. Hebben we het nu echt zo druk? Ja, het eerste kwartaal is altijd druk met accountants in huis en jaarverslaglegging. We hoeven natuurlijk ook niet alles zelf te doen. Zou het dan toch zo zijn dat we te veel last hebben van onze ingesleten patronen en het aan ‘echte’ veranderingsbereidheid ontbreekt. Volgens Ricardo Semler is dit zo. Er zal iets heel ergs moeten gebeuren voordat we echt gaan veranderen (zie ook interessante uitzending Tegenlicht van 8/2/15).

Ik ga deze week toch weer een poging wagen: Hoe krijgen we bestaande klanten zover dat ze één dagdeel meer afnemen? Voordat we weer allerlei promotieacties gaan voorbereiden, gaan we het ze gewoon vragen.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.