Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties2

‘Goede kinderopvang stimuleert vooral minder meetbare vaardigheden’

Mocht kinderopvang daadwerkelijk bijna-gratis worden en mocht de overheid dus meer gaan investeren in de opvang, dan zal de druk toenemen om ‘het rendement’ daarvan te meten. Dat gebeurt vaak door pre-academische vaardigheden te meten. Maar is dat wel zo verstandig? Dat vraagt onderzoeksjournalist Mark Mieras zich af, die hierover een wetenschappelijk artikel schreef.

Het

Registreren

2 REACTIES

  1. Ik ben het helemaal eens met Mark Mieras.
    Met liefde en compassie de nieuwsgierigheid van een kind volgen, erop ingaan, erop terugkomen, verrijken/ aanvullen met ideeën en materialen van andere kinderen en jezelf en woorden geven aan de emoties en aan wat er gezien en gedaan wordt. Het leven is niet alleen cognitieve vaardigheden en meten is weten. Er zijn nu veel hoog opgeleide mensen met veel kennis waarvan er een heel aantal zijn die hun geleerde vak niet uit kunnen oefenen of erin vastlopen vanwege te weinig emotionele weerbaarheid cq. meta-cognitieve vaardigheden.

  2. Lees alle reacties

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.