Verbeter uw kinderopvang website met deze tips

Veel kinderopvangorganisaties beginnen zo enthousiast aan een nieuwe website, dat ze sommige belangrijke dingen over het hoofd zien. Josselin Volkers van IMKK geeft in Management Kinderopvang een aantal tips.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
tips voor website kinderopvang
U wil natuurlijk het liefste dat de websitebezoeker zich inschrijft bij uw organisatie of ten minste informatie aanvraagt. - Foto: Fotolia

Word goed gevonden met behulp van  Facebook-advertenties
Door gebruik te maken van Facebook-advertenties, trekt u waarschijnlijk meer bezoekers die in de doelgroep vangen die u voor ogen heeft. U kan namelijk specifieke kenmerken kiezen van de personen aan wie de advertenties op Facebook worden getoond. Zo kunt u de advertentie bijvoorbeeld alleen laten zien aan ouders van kinderen in een bepaalde leeftijd in uw gemeente. Begin eens te experimenteren met een budget van enkele euro’s per dag, en kijk wat werkt voor uw organisatie.

Verleid klanten uw posts te delen
Iedere keer dat ouders uw websitebericht delen, komt uw organisatie op een positieve manier onder de aandacht bij talloze andere potentiële klanten. Maak delen daarom voor uw bezoekers zo makkelijk mogelijk door een like-en-share-button bij berichten op uw website te plaatsen. U kunt ook uw lezers aansporen om berichten te delen.

Om als kinderopvang in deze tijd te overleven, is het onontbeerlijk om je te profileren op internet en social media. Daarom bedacht Nanne van Doorn -projectleider Bureau Kwaliteit Kinderopvang- voor haar afstuderen de online babycampagne >>

Zorg dat uw bezoeker actie onderneemt
U wil natuurlijk het liefste dat de websitebezoeker zich inschrijft bij uw organisatie of ten minste informatie aanvraagt of misschien wel een enquête of een tevredenheidsonderzoek invult. Zorg er daarom voor dat bezoekers van de website makkelijk hun weg vinden en zo aangemoedigd worden om actie te ondernemen. Neem hiervoor veel mogelijk drempels weg zoals te lange formulieren of niet werkende links.

Beantwoord de belangrijkste vragen
Zorg dat uw website de belangrijkste vragen die een bezoeker heeft snel beantwoordt. Een belangrijke vraag voor veel potentiële klanten is: wat kost het? Zorg er dus voor dat u een kostencalculator op uw website heeft, waarop de ouder gemakkelijker en snel uit kan rekenen wat de nettokosten in zijn situatie zijn.

Deze tips komen uit een artikel in het nieuwste nummer van tijdschrift Management Kinderopvang, hét vakblad voor managers in de kinderopvang. Kijk hier voor abonneren >>

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.