Rubriek Uit de Ivoren toren – Is meten weten?

Hoogleraar Kinderopvang, Ruben Fukkink, bespreekt (wetenschappelijk) onderzoek over kinderopvang of gerelateerde onderwerpen uit binnen- en buitenland. Deze keer: Is meten weten?

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

Het onderzoek

Een kinderopvangorganisatie in Nashville opende drie modelcentra met in totaal 26 groepen. De pedagogische staf zou hierbij, twee jaar lang, nauw gaan samenwerken met onderzoekers. De onderzoekers zouden alles in kaart brengen, want ‘meten is weten’. In een special themanummer ‘Bringing Developmental Science into the World’ van het gezaghebbende tijdschrift Child Development vertelden Dale C. Farran en collega’s hun verhaal in ‘Data-Driven Improvement in Prekindergarten Classrooms’. Deze studie gaat zeker niet alleen over succes, maar juist daarom valt er iets uit te leren.

Direct bij de start was er een lastige vraag voor de modelcentra: wat houdt het

0
83

Wil je onbeperkt toegang tot de Kinderopvang magazine artikelen?

De Management Kinderopvang magazine artikelen zijn exclusief voor onze Management Kinderopvang-abonnees. Deze abonnees ontvangen 7x per jaar een print exemplaar van Management Kinderopvang magazine en hebben volledig en onbeperkt toegang tot de gehele website, inclusief het digitale archief van de printexemplaren van Management Kinderopvang magazine.

Heb je een Kinderopvang abonnement en wil je ook alle Management Kinderopvang magazine artikelen lezen? Dat kan, sluit dan uw abonnement over naar een combinatie abonnement.

Heeft u al een Management Kinderopvang abonnement? Log dan hier in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.