Hoe haal je de niet-klant binnen?

Onbekend maakt onbemind. Terwijl gebruikers van kinderopvang tevreden zijn over de kwaliteit, hebben niet-klanten een veel negatiever beeld. Duur, niet veilig, en te weinig aandacht voor de kinderen zijn de bezwaren. Dat blijkt uit recent onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau. Hoog tijd om te werken aan een beter imago van kinderopvang. Managers rollen de mouwen op.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Foto: Carla Overduin

Het imagoprobleem wordt door sommige niet-klanten bewust in stand gehouden, denkt directeur Jolanda Rikers van Stichting Kinderopvang Kerkrade (KOK). ‘Zij schetsen de kosten met brutobedragen heel dramatisch om oma ervan te overtuigen de kleinkinderen op te vangen. Ik ga die discussie regelmatig aan, want te duur is gewoon niet waar. Een ouder betaalt gemiddeld twee tot drie euro per uur na toeslag. Daar kan je niet eens je auto voor parkeren.’ Rikers werkt nu 13 jaar in Kerkrade en is vanaf dag één aan de slag gegaan met het verbeteren van het imago. KOK heeft campagne gevoerd op de lokale

0
51

Wil je onbeperkt toegang tot de Kinderopvang magazine artikelen?

De Management Kinderopvang magazine artikelen zijn exclusief voor onze Management Kinderopvang-abonnees. Deze abonnees ontvangen 7x per jaar een print exemplaar van Management Kinderopvang magazine en hebben volledig en onbeperkt toegang tot de gehele website, inclusief het digitale archief van de printexemplaren van Management Kinderopvang magazine.

Heb je een Kinderopvang abonnement en wil je ook alle Management Kinderopvang magazine artikelen lezen? Dat kan, sluit dan uw abonnement over naar een combinatie abonnement.

Heeft u al een Management Kinderopvang abonnement? Log dan hier in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.