Onlangs heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken en voor Kinder Opvang Kerkrade een facebook pagina aangemaakt: https://www.facebook.com/#!/KinderOpvangKerkrade.
Niet dat ik dit nodig vond, maar vooral om de eerste te zijn. Ik moest er niet aan denken dat iemand anders (buiten onze organisatie) dit zou doen. Tja, en nu moet ik er natuurlijk ook iets mee doen. Vorige week heb ik hierover tijdens het Congres van Management Kinderopvang al van gedachten gewisseld met collega-ondernemers, maar vond nog geen best practice. Misschien is het ook meer: learning by doing. Ik merk in ieder geval dat als ik er iets opzet, medewerkers heel positief reageren.
Ik zal dus tijd moeten vrij maken om Kokkie (onze character op facebook) in actie te laten komen. Ditzelfde geldt voor het idee om opvoedfilmpjes met Kokkie te maken. Ik heb van de gemeente hiervoor middelen gekregen, en heb een fantastisch productiebedrijf gevonden, dat een eigen kinderprogramma verzorgd op de lokale TV. Het enige wat ik hoef te doen is het script uitschrijven! Nou ja, het enige…
‘Ik merk in ieder geval dat als ik er iets opzet, medewerkers heel positief reageren’
Tja, ik heb er bewust voor gekozen om onze staf zo klein te houden en dan moet je veel zelf doen. Maar met mijn recente training timemanagement, mindmappen en snellezen, moet dat lukken.