Blog Marijke Dekker – Win die potentiële klant

In uw branche gaat het slecht. Zorg dat u blijft leven en win die potentiële klant voor u! Waar zitten uw potentiële klanten? In deze column geef ik u een aantal tools om eenvoudig en snel een gedegen marketingaanpak op te zetten.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Blog Marijke Dekker - Win die potentiële klant

Stap 1: story telling. Wat is het ondernemersverhaal achter uw bedrijf of kinderdagverblijf? Wat was de aanleiding voor het starten van dit kinderdagverblijf? Schrijf dit in twee zinnen op. Wees echt en consequent in uw verhaal.

Stap 2: merkbelofte. Wat belooft uw merk? Waar staat het merk voor? Betrouwbaarheid, pedagogische kwaliteit, creativiteit of bijvoorbeeld duurzaamheid? Vanuit marketingoogpunt moet u een merkbelofte staven: wat is de bewijsvoering voor die belofte?

Stap3: doelgroep. Waar zitten uw potentiële klanten op dit moment? Op social media, zijn het uw buurtbewoners, de sportclubs in de omgeving of wellicht wel de verloskundigenpraktijk(en)? Baken de doelgroepen af en prioriteer ze.

Stap 4: merk doel. Wat wilt u bereiken met uw marketingaanpak? Maak concreet wat het resultaat moet zijn na afloop van de marketingactie. Wilt u dat uw potentiële klant na de marketingactie weet waar uw merk voor staat? Of is het beoogde resultaat communiceren dat u nog vrije plekken heeft? Het resultaat is alleen te meten als u dit vooraf opstelt.

Stap 5: monitoren en herhaling. Wil een marketingaanpak effectief blijken dan moet het begrip marketing consequent in het bedrijf doorgevoerd worden. Daar bedoel ik mee, dat u de kernboodschap herhaalt en de aanpak monitort. Als de marketingaanpak gemonitord wordt, kan er tussentijds bijgestuurd worden als blijkt dat de aanpak niet effectief is. Formuleer een krachtige kernboodschap die overal in terugkomt.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.