Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties2

7 tips om meer op te vallen

Het is in deze tijd belangrijker dan ooit om op te vallen bij ouders. Niet alle groepen zitten vol, niet alle kinderopvanglocaties en gastouders weten zeker dat ze het einde van het jaar gaan halen. Organisaties zullen actiever aan marketing en communicatie moeten doen. Hoe? We geven zeven tips.
7 tips om meer op te vallen
Foto: ANP

De tips zijn afkomstig van Nynke Engbers- Bödeker, eigenaresse van communicatiebureau Gewoon Doen! en Alicia Kooijman, marketing director bij Joyn DayCare én blogger van Kinderopvangtotaal.nl. Nynke geeft om te beginnen een advies: ‘Start met nadenken over wat jouw opvang anders maakt dan anderen. Benadruk die positieve punten en niet de negatieve punten van de ander.’

Tips om makkelijker gevonden te worden

  1. Zichtbaarheid; Zorg dat je zichtbaar bent, zowel op je gevel als wanneer je met de kinderen door dorp of stad loopt.
  2. Maak je eigen Facebook-pagina en link met je bestaande klanten. Zorg dat je actueel, verfrissend en nuttig bent.
  3. Vertel wat je doet! Klinkt heel eenvoudig, maar vaak weten ouders niet wat hun kind de hele dag doet. Vertel of laat zien d.m.v. foto’s/aankondigingen/posters wat er gepland staat of wat je die dag hebt gedaan. Maak ouders enthousiast, betere reclame dan mond tot mond reclame bestaat er niet!
  4. Bezoek lokale evenementen. Alleen of samen met de kinderen. Het kan een evenement zijn waar je met een groepje naartoe gaat, maar het kan ook een evenement zijn waar jij (zichtbaar) je diensten aanbiedt (in de vorm van activiteiten met kinderen tot schminken tot echte opvang).
  5. Leg contact met de lokale ondernemers. Voor velen heb je een hele interessante doelgroep in huis. Vaak zijn zij bereid een actie samen met je te doen. Denk bijvoorbeeld aan een kortingsbon speciaal voor jouw ouders van een plaatselijke speelgoedwinkel of de zakken van de bakker bedrukt met jouw logo, een leuke pas voor het zwembad of sportvereniging…
  6. Denk eens aan het plaatsen van online reviews op je eigen website. Dat zijn positieve beoordelingen van klanten. En die mag je best aan de buitenwereld laten zien. Alicia: ‘Online reviews zijn een kans om te laten zien wat je in huis hebt!’ Lees meer
  7. Leg online contact met je potentiële doelgroep. Je kunt wel een mooie site hebben, maar je moet ouders er wel naartoe kunnen trekken. Dat doe je door uit te zoeken waar jouw doelgroep zich online bevindt. Meng je in online discussies, schrijf weblogs en zorg dat je hoog in zoekmachines komt te staan. Lees meer

Wil je meer weten over communicatie en marketing? Neem contact op met Nynke Engbers van Gewoon Doen! communicatieondersteuning via info@communicatie-gewoondoen.nl of met Alicia Kooijman van Joyn Daycare alicia@joyndaycare.com

2 REACTIES

  1. Lees alle reacties

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.