Stint opnieuw voor keuring bij RDW

Stint-eigenaar Edwin Renzen heeft de Stint 2019 opnieuw aangeboden voor keuring. De stint voldoet nu aan alle eisen die de keuringsdienst stelde: zijspiegels, een stalen rolkooi en een beensteun voor de bestuurder.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
De Stint 2019. Beeld via Stintum

Deze week diende Renzen namens fabrikant Stintum een ruim 500 pagina’s tellende aanvraag in bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, meldt de Volkskrant. Het ministerie geeft vervolgens opdracht aan de RDW om de ‘bijzondere bromfiets’ te beoordelen.

Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) heeft aan de Tweede Kamer verzwegen dat er fouten zijn gemaakt bij de keuring van de stint in 2011. De stint had een te lange remweg en mocht daarom niet worden toegelaten. Dat gebeurde wel. Lees meer

Afgekeurd

In september werd de stint nog afgekeurd door de RDW, maar dat zag de fabrikant al aankomen, vertelt Renzen aan de Volkskrant: ‘De rolkooi kwam bijvoorbeeld pas ter sprake toen we de aanvraag al hadden verstuurd. We hebben ook bewust een Stint laten keuren die harder dan 17 kilometer per uur kon. In de beleidsregel staat namelijk een maximumsnelheid van 25 kilometer per uur. We wilden weten wat de RDW daarvan vindt.’

Renzen heeft het vertrouwen dat de stint deze keer wel door de keuring komt, omdat alle aanwijzingen van de RDW zijn doorgevoerd.

Een abonnement op de nieuwe Stint 2019 kost straks 250 euro per maand. 50 euro duurder dan een abonnement op de oude stint. Een nieuwe stint aanschaffen? Dan betaal je 9.680 euro, inclusief btw. Organisaties die de stints hebben gekocht, ontvangen een nieuw model voor 3.000 euro, inclusief btw. ‘Dit zijn vrijwel allemaal gevolgen die behoren tot het ondernemersrisico.’ Lees meer

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.