Je pedagogische visie zichtbaar bij de voordeur

Als je binnenstapt bij een kinderopvanglocatie valt vaak één ding op: het ziet er hetzelfde uit als overal. Zonde, vinden de vrouwen achter Studio Hagelslag. Pedagoog Shirley de Voer en stylist Dorien Nanlohy hebben een heldere boodschap: 'Laat je pedagogische klantbelofte al bij de voordeur zien aan ouders.'

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

Een saaie of juist erg rommelige gang, volgepropte kapstokken met jasjes en rugzakjes, een brandblusser en een bhv-vestje. Het tweetal van Studio Hagelslag wordt niet vrolijk van de doorsnee entree van kindercentra. ‘Het is jammer dat veel kinderop- vangorganisaties hun pedagogische visie niet etaleren. Wat in je pedagogisch plan staat en wat je op je website zet, moet te zien zijn voor ouders’, aldus Shirley de Voer (36), die onderwijspedagogiek heeft gestudeerd en in het dagelijks leven pedagogisch manager is bij SKO (Stichting Kinderopvang Oegstgeest). Ze adviseert kindercentra bij herinrichting en doet dat samen met Dorien Nanlohy (40), die in

0
53

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.