De kinderopvang is een sector waar pedagogische kwaliteit en innovatie hoogtij viert. Uit de praktijk blijkt dat pm’ers moeite hebben met vernieuwingen, omdat dit naar eigen zeggen vaak van buiten- of bovenaf wordt besloten. Echte verbetering in de pedagogische kwaliteit komt van binnenuit. Hiervoor is een aantal randvoorwaarden nodig waar je als manager voor kan zorgen.
Premium
12 mrt 2017
Artikel bewaren
Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan
Login of Maak een account aanReacties0
Geef pm’ers speelruimte

'Ik hou er van om mensen en kinderen te prikkelen in hun ontwikkeling. Ik vind het mooi om te zien hoe ze dan zelf in actie komen.' Sanne, orthopedagoog en ervaring in het speciaal onderwijs helpt met haar bureau FORSA! de kwaliteit van babyopvang te verbeteren.

Nathalie Camacho
Nathalie Camacho is eigenaar van ForsaPedagogiek.com en werkzaam als pedagogisch coach/beleidsmedewerker bij Ska kinderopvang. Ze gelooft dat de kinderopvang echt van betekenis is in de ontwikkeling van kinderen. Als coach, spreker en trainer deelt ze haar passie, kennis en kunde over het creëren van sterke teams met 'harTwerkende' professionals. Zo helpt ze kinderopvangorganisaties bouwen aan een sterke pedagogische omgeving. Haar focus ligt op aandacht voor het team, aandacht voor het jonge kind en aandacht voor ontwikkeling met als resultaat ontspannen werken, werkgeluk en pedagogische kwaliteit.