Een farce?

De doorlopende leerlijn van voor- en vroegschoolse opvang naar primair onderwijs wordt vaak gezien als de grote meerwaarde van een IKC. Maar er gaan steeds meer kritische stemmen op: wat verstaan we er precies onder en wat is dan die meerwaarde? De meningen zijn verdeeld.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
AdobeStock

De doorlopende leerlijn heeft inmiddels een rotsvaste positie verworven in de kinderopvang. Dat blijkt alleen al uit de wet- en regelgeving: houders zijn verplicht om in hun pedagogisch beleidsplan de doorlopende ontwikkelingslijn te beschrijven en de manier waarop de aansluiting met het primair onderwijs wordt afgestemd. De GGD toetst of het pedagogisch beleidsplan van een kinderopvangcentrum beschrijft hoe de ontwikkeling van het kind wordt gevolgd en gestimuleerd, en of een doorlopende ontwikkellijn met het basisonderwijs wordt nagestreefd.

Bedoeling

In haar blog De mythe van de doorlopende leerlijn beschrijft Betsy van de Grift hoe het concept van de doorlopende leerlijn deze

0
38

Wil je onbeperkt toegang tot de Kinderopvang magazine artikelen?

De Management Kinderopvang magazine artikelen zijn exclusief voor onze Management Kinderopvang-abonnees. Deze abonnees ontvangen 7x per jaar een print exemplaar van Management Kinderopvang magazine en hebben volledig en onbeperkt toegang tot de gehele website, inclusief het digitale archief van de printexemplaren van Management Kinderopvang magazine.

Heb je een Kinderopvang abonnement en wil je ook alle Management Kinderopvang magazine artikelen lezen? Dat kan, sluit dan uw abonnement over naar een combinatie abonnement.

Heeft u al een Management Kinderopvang abonnement? Log dan hier in

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.