Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Denk mee over het Pedagogisch curriculum

BKK werkt aan de ontwikkeling van een Pedagogisch curriculum voor de kinderopvang. Het proces bevindt zich nu volgens BKK op een kruispunt en input vanuit, onder andere, de kinderopvangbranche is zeer gewenst. Daarom komen er regiobijeenkomsten en een online enquête.
1 Regiobijeenkomsten Ped Curriculum.jpg
Nu moet volgens BKK worden bepaald welke (schrijf)richting er per thema wordt gekozen. - Foto: Fotolia

‘Op basis van de resultaten van de eerste fase (interviews met vertegenwoordigers uit het veld), staan we nu weer op een kruispunt van waaruit we nog verschillende richtingen kunnen kiezen’ meldt Bureau Kwaliteit Kinderopvang in haar nieuwsbrief.  Nu moet volgens BKK worden bepaald welke (schrijf)richting er per thema wordt gekozen.

Om de pedagogische opdracht van de kinderopvang te moderniseren en verbeteren, is Stichting BKK in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken, bezig met het opzetten van een pedagogisch curriculum. Wat houdt dit in? Lees meer in dit artikel

Regiogesprekken

In juli vinden vier regiogesprekken plaats: van 15.30 – 19.00 uur. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 12 juli in Den Haag, dinsdag 19 juli in Eindhoven, woensdag 20 juli in Zwolle en dinsdag 26 juli in Utrecht. Deelnemers van kinderopvangorganisaties, partners uit de jeugdketen en andere betrokkenen zijn welkom. Wie mee wil praten kan zich aanmelden via info@stichtingbkk.nl; graag met vermelding van naam, organisatie en gewenste datum.   

Vragenlijst

Verder komt er een online vragenlijst waar belangstellenden op stellingen kunnen reageren die worden voorgelegd per thema van het Pedagogisch curriculum. Deze vragenlijst komt in de loop van juli beschikbaar via de BKK-website.

Lees meer over het pedagogisch curriculum op stichtingbkk.nl

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.