Bij de helpdesk ‘Coronacrisis’ kunnen ondernemers terecht met alle vragen en zorgen die zij als gevolg van de crisis hebben. Het gaat daarbij om concrete vragen, maar ook om sparren over de opgave die er ligt of gewoonweg aan een luisterend oor.
Het Waarborgfonds heeft de bestaande helpdesk speciaal voor deze situatie uitgebreid. Het is een partij met ruime expertise en kennis van de sector en contact met zowel de kleinschalige als de grotere organisaties over uiteenlopende vraagstukken en ondersteuningsbehoeften op het gebied van organisatie, administratie en bedrijfsvoering.
U kunt bij de hepldesk terecht vragen over de organisatie van noodopvang, (passende) werkzaamheden voor medewerkers, omgaan met bestaande wet- en regelgeving in crisistijd en het toezicht hierop.
Ook als u zich zorgen maakt of ouders de factuur wel zullen betalen (ondanks de compensatieregeling) of zelfs hun plaatsingsovereenkomst opzeggen met alle bijkomende gevolgen van dien, kunt u bij de helpdesk terecht.
Het team van het Waarborgfonds staat klaar om uw vragen telefonisch of per mail te beantwoorden. Ook kunnen zij in een persoonlijk videogesprek met u sparren over de opgave die er ligt. Dit stelt u in staat hoogwaardige kinderopvang te kunnen blijven bieden en de kwaliteit te garanderen, nu en straks.
Meer informatie en de contactgegevens van de helpdesk vindt u hier.
Maatregelen bedrijfsvoering
Verwacht u als gevolg van (de maatregelen omtrent) het Coronavirus een tekort of komt u in liquiditeitsproblemen? Het Waarborgfonds heeft een lijst opgesteld met maatregelen die u kunt treffen om uw werkkapitaalpositie op orde te houden en aan uw betalingsverplichtingen te blijven voldoen.
De tiplijst van het Waarborgfonds vindt u hier.