Naast een enorme ervaring in het werken met kinderen zijn ze allemaal gescreend en beschikken ze over een pedagogische opleiding, kinder-EHBO en een verklaring omtrent gedrag.
Een oppas is zo geregeld
KION Thuis geeft ouders toegang tot de oppasprofielen in onze database. Vervolgens leggen ouders zelf (via het platform) contact met de oppas en maken ze samen een afspraak. Daarmee is een oppas heel eenvoudig geregeld. KION Thuis bemoeit zich overigens niet met de onderlinge afspraken over bijvoorbeeld het takenpakket of de beloning. Wij brengen alleen vraag en aanbod samen.
Vanuit het werkveld wordt positief en nieuwsgierig op ons nieuwe initiatief gereageerd. Leuk om dit soort reacties te ontvangen, ook krijgen we regelmatig telefoontjes over onze aanpak. Deze delen we uiteraard graag. Een aanbod als deze oppasdienst door een kinderopvangorganisatie bestaat nog niet. Wij zijn ervan overtuigd dat we op deze manier inspelen op een wens van onze ouders en dat het aanvullend is aan onze reguliere opvang. En we vervolmaken onze belofte ‘Altijd opvang. Altijd in de buurt’.
‘Pedagogisch medewerkers gaan bij gezinnen thuis oppassen’
Begin februari van dit jaar hebben we onze nieuwste dienst aangekondigd. Aanvankelijk was de bedoeling dat we hier medio maart mee zouden starten. Zoals het zo vaak gaat met nieuwe dingen, liepen we tegen onverwachte zaken aan. Door continu te blijven verbeteren, vol te houden en moeilijke beslissingen te nemen gaat ons nieuwste platform er toch komen. Helaas wel met wat vertraging. In september starten we met KION Thuis.
Ouders ontzorgen
Als kinderopvangorganisatie bieden we kansen tot ontplooiing. Aan kinderen, maar ook aan ouders. Dat doen we in de eerste plaats door kwalitatieve opvang aan te bieden en in de tweede plaats door diensten aan te bieden waarmee we ouders kunnen ontzorgen. De voorbeelden zijn: de flexibele opvangdienst AltijdOpvang!, de verse maaltijdenservice KION aan Tafel en nu ook de oppasdienst KION Thuis.