Kokken die wokken

Zet bijvoorbeeld drie kleine, maar stabiele wokpannen op het gasfornuis en zorg voor een groot aantal bakjes met gezonde ingrediënten. De kinderen kunnen die zelf fijn snijden.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

De gezondheidstrend is momenteel: niet te veel koolhydraten, veel natuurlijke ingrediënten en niet te veel vlees. Houd daarom een vegetarische kookworkshop. Natuurlijk hangt het af van de allergieën in de groep, maar noten zijn ideaal ‘wokvoer’. Zet bijvoorbeeld drie kleine, maar stabiele wokpannen op het gasfornuis en zorg voor een groot aantal bakjes met gezonde ingrediënten. De kinderen kunnen die zelf fijn snijden. Denk aan stevige groenten (courgette, broccoli, wortel), bladgroenten (boerenkool, spinazie), allerlei soorten noten, verse kruiden (korianderblad, basilicum, peterselie) en voor extra smaak en kleur zaden en vruchten (gojibessen, chiazaad, rozijnen, cranberries). Zorg ook voor gezonde specerijen, zoals kurkuma, oregano, komijn, gember, kaneel en dille. Laat de kinderen per duo de groenten en kruiden ruiken en proeven en beslissen wat lekker is in de wok. Begin met de stevige groenten, want die hebben het meeste tijd nodig om gaar te worden. Smullen maar.

Meer activiteitentips binnen dit thema:

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.