Zoals jullie misschien wel weten, is mijn achtergrond marketing.
In het begin van mijn carrière heb ik dan ook noeste canvas praktijken uitgeoefend en getracht om wetenschappers in de huid van de klant te laten kruipen in plaats van het intern productgericht ontwikkelen. Deze klant-invalshoek was tot voor enkele jaren ook altijd mijn stokpaardje. Ik herinner mij ook een bijeenkomst met directeuren kinderopvang waarbij ik stoer vroeg aan mijn collega’s vroeg: “hoeveel klanten heb jij afgelopen half jaar gesproken?”.
‘Als een administratieve papiertijger werk ik massa’s mails weg’
Maar nu anno 2018 kom ik tot de ontdekking dat ik dit ook bitter weinig doe. Als een administratieve papiertijger werk ik dagelijks tot laat in de avond massa’s mails weg (die telkens weer nieuwe mails genereren) en reageer ik op allerlei documenten. Tja en wat hebben onze klanten hieraan? Het antwoord weet ik natuurlijk wel…..
In 2018 gaan we een eerste aanzet voor ons nieuw strategisch plan 2019-2022 oppakken. Het uitgelezen moment om weer eens met klanten in gesprek te gaan. Ik verheug me al op een klantgericht 2018.
In haar laatste blog van 2017 bezocht Jolanda enkele interne eindejaarsbijeenkomstenmet niets dan positief nieuws voor het peuterwerk. Lees meer