De nieuwe dienst werd al in januari aangekondigd, maar per 4 oktober gaat de service dan ook echt beginnen.
Compliment
Woordvoerder Pieternel Suërs legt uit hoe het werkt: ‘We kregen weleens de vraag van ouders of onze medewerkers ook thuis mogen oppassen. Een enorm compliment waarmee we iets wilden doen. Dus hebben we onze medewerkers benaderd of ze naast hun werk ook willen oppassen. De eerste oppasprofielen zijn inmiddels aangemaakt op kionthuis.nl. Daar kunnen ouders een oppas uitzoeken die bij hen past. Met behulp van een berichtje maken ze vervolgens een afspraak. Wij adviseren ouders en oppassen om eerst kennis met elkaar te maken. Zo kunnen de kinderen, ouders en de oppas aan elkaar wennen. Wie een oppas wil benaderen sluit een abonnement af voor het gebruik van KION Thuis en betaalt daarnaast een oppastarief.’
Gediplomeerd
De pedagogisch medewerkers zijn allemaal gediplomeerd of in opleiding. Daarnaast beschikken ze allemaal over een kinder-EHBO en een verklaring omtrent gedrag. De Nijmeegse kinderopvangorganisatie probeert ouders met verschillende nieuwe diensten te ontlasten. Eerder dit jaar werden de een Whats Appdienst en een verse maaltijdenservice KION aan Tafel gelanceerd. Bestuurder Eddy Brunekreeft zegt: ‘Het opvoeden van een jong gezin vraagt veel van ouders. Als wij hen daarbij kunnen helpen, dan doen we dat graag.’
Jorn Leistra is innovator bij KION en betrokken bij KION Thuis en de andere nieuwe services voor ouders. Hij schrijft hierover zo af en toe blogs op Kinderopvangtotaal. Lees ze hier