‘Bereikbaarheid kinderopvang uitstekend’

Omdat de communicatie tussen medewerkers in de kinderopvang en ouders belangrijk is, onderzocht Telefoonboek.nl de telefonische bereikbaarheid van kinderdagverblijven.
Fotolia_49021103_Subscription_Yearly_XXL.jpg
‘De cijfers in deze branche stellen een goed voorbeeld wat betreft de telefonische service.’ - Foto: Fotolia

In de database van Telefoonboek staan 17.670 telefoonnummers geregistreerd in de categorie ´Kinderdagverblijf´. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als ´slecht bereikbaar´ wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten.

Weinig klachten

Dit was bij 96 van de 17.670 kinderdagverblijven het geval, hetgeen neerkomt op 0,5% van de gevallen. Dat betekent dat 99,5% van de onderzochte telefoonnummers weinig tot geen klachten krijgt over de telefonische bereikbaarheid.

Bereikbaarheid per provincie

Ook gekeken naar de bereikbaarheidscijfers per provincie is er geen regio die echt uit de toon valt: de provincie met relatief de meeste klachten is Drenthe. Hier werd bij 1,3% van de kinderdagverblijven meer dan drie belpogingen geregistreerd. In Utrecht waren dat er slechts 0,1%. Tevens zijn er vrijwel geen uitschieters in de lijst van kinderdagverblijven met meer dan drie mislukte belpogingen: het bedrijf met de meeste klachten was het hoofdkantoor van Partou (17 mislukte belpogingen).

Goed voorbeeld

‘De cijfers in deze branche stellen een goed voorbeeld wat betreft de telefonische service’, stelt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. ‘Dat is voor de ouders ook een pak van het hart: zij willen natuurlijk te allen tijde kunnen bellen, aangezien het hier om de mede-opvoeding van hun kinderen gaat.’

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Drenthe 1,3%

Flevoland 0,8%

Gelderland 0,8%

Groningen 0,8%

Overijssel 0,7%

Zuid-Holland 0,7%

Noord-Brabant 0,5%

Limburg 0,4%

Noord-Holland 0,4%

Zeeland 0,3%

Friesland 0,2%

Utrecht 0,1%

Een oppas vinden via de app: steeds meer ouders kiezen ervoor. Hoewel het een gemakkelijke service is, klinkt er vanuit pedagogische hoek kritiek. ‘Als een kind wakker schrikt en er staat steeds een ander meisje, is dat niet goed voor het veiligheidsgevoel.’ Lees meer

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.