In het Pedagogisch curriculum worden de vier basisdoelen uit de Wet IKK wetenschappelijk ingevuld. Houders in de kinderopvang kunnen daarmee hun pedagogisch beleid onderbouwen. In het basisonderwijs wordt gewerkt aan een herziene versie van het curriculum.
Samenwerking
Omdat houders en managers in de kinderopvang en schoolleiders steeds vaker de samenwerking opzoeken (onder meer binnen IKC’s), is het goed om niet alleen een doorgaande leerlijn te realiseren, maar ook om het curriculum in de kinderopvang waar mogelijk te laten aansluiten op het curriculum in het onderwijs.
Doel
Daarom organiseert BKK drie tafelgesprekken, voor pedagogisch medewerkers, praktijkpedagogen, pedagogisch coaches, locatie- en regiomanagers om mee te denken over de invulling daarvan. Het doel van de gesprekken:
- verkennen of en waar het ‘Pedagogisch curriculum voor het jonge kind in de kinderopvang’ aan (kan) sluiten bij de inhoud van Curriculum.nu;
- vanuit de kinderopvang te reflecteren op de bouwstenen van Curriculum.nu.
Tafelgesprekken
De tafelgesprekken vinden plaats in maart en april, op de volgende data en locaties:
- Maandag 25 maart, 10.00 – 13.00 uur (incl. lunch), Utrecht
- Woensdag 3 april, 13.00 – 16.00 uur (incl. lunch), Zwolle
- Maandag 8 april, 13.00 – 16.00 uur (incl. lunch), Eindhoven
Aanmelden
Mee praten? Aanmelden kan door een mail te sturen met naam, functie, organisaie, e-mailadres en voorkeur voor datum en plaats, naar info@stichtingbkk.nl
De geselecteerde deelnemers ontvangen een definitieve uitdodiging
Klik hier voor meer informatie over het Pedagogisch curriculum en de tafelgesprekken >>