Let op uitbreiding administratieplicht bij personenregister

Vanaf 1 juli 2018 verandert de administratieplicht voor ondernemers in de kinderopvang. Gegevens van personeelsleden die zich moeten inschrijven in het Personenregister, moeten vanaf dan bewaard worden in de administratie. De GGD kan deze gegevens vervolgens opvragen.
AdobeStock

Hierover bericht Ondernemersplein.nl. De verandering heeft alles te maken met de nieuwe regel dat kinderopvangmedewerkers ingeschreven moeten staan in het Personenregister. Deze inschrijving kan alleen met een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Belangrijk is dat persoonsgegevens en het burgerservicenummer (BSN) van de personen bewaard worden.

GGD-inspectie

Het kan gebeuren dat GGD-inspecteurs deze gegevens tijdens de inspectie opvraagt. Dat is nodig zodat hij/zij de inschrijving en koppeling in het personenregister kan controleren.


Iedereen die werkzaam is in de kinderopvang met een Verklaring Omtrent Gedrag met profiel 60 (onderwijs), 40 (vakantiegezinnen en adoptie) en 45 (gezondheidszorg en welzijn van mens en dier) moet binnenkort een nieuwe VOG aanvragen. Deze profielen zijn per 1 juli 2018 niet langer geschikt voor inschrijving in het personenregister. Lees meer in dit bericht


 

Geef je reactie

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Heb je nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.