Wanneer je als klant van Nummereen een vraag hebt, kun je tegenwoordig ook terecht bij chatbot Robin. Een chatbot is een geautomatiseerd chatprogramma, waarin vragen automatisch worden beantwoord.
Spelenderwijs programmeren
De kinderen van de kinderopvang mochten spelenderwijs meehelpen met programmeren van ‘Robin’. Onder begeleiding van medewerkers van het chatbotbedrijf en medewerkers van de kinderopvang programmeerden kinderen van de buitenschoolse opvang vragen en antwoorden in de digitale robot, meldt ICT magazine.
Nadat de kinderen het programmeren hadden afgerond, speelden ze het spel ‘Wie ben ik’. De input die de kinderen hadden geprogrammeerd in de chatbot vormde de basis voor het spel.
Digitale ondersteuning
‘Kinderen begrijpen meer dan wij volwassenen voor mogelijk houden’, vertelt Anneke Eveleens van Nummereen. ‘Ouders van nu werken vaak allebei en zijn overdag druk. Deze ouders willen wij helpen door meer digitale ondersteuning te bieden op tijden dat het hen uitkomt.’
Bezoekers van de website van Nummereen krijgen nu een pop-up te zien van de chatbot. ‘Hoi, ik ben chatbot Robin. Kan ik je helpen?’